Wie zijn wij?

Dit zijn wij!
In bijna elke plaats vind je wel een scoutinggroep en zo dus ook in Hasselt. Al sinds 8 mei 1987. Scouting de Veste staat garant voor een leuke hobby waar je nog heel wat van leert. Elk weekend komen we samen in ons gebouw “Het Bastion” dat we in 2014 nieuw hebben neergezet en van alle gemakken is voorzien.

Scouting is een leuke manier om je eigen mogelijkheden te ontdekken en samen met elkaar te ontwikkelen. Vanaf 7 jaar begin je speels en hoe ouder je bent is het steeds avontuurlijker en meer uitdaging. Vanaf 15 jaar bepaal je zelf bij de sherros wat je gaat doen en organiseer je bijvoorbeeld zelf een activiteit. Uiteraard helpt de (bege)leiding je hiermee.

Scouting is Samen!
Bij scouting draait heel veel om samenwerken. We werken veel in groepen zodat je goed leert samenwerken. Je moet elkaars sterke punten opzoeken en daar op verder bouwen. Zo wordt je een hecht team.

Binnen onze scoutinggroep hebben wij verschillende leeftijdscategorieën. Dit noemen we speltakken. Alle leeftijdsgroepen zijn gemengd, dus jongens en meisjes bij elkaar. Elke speltak draait op zijn eigen manier. Hoe ouder je wordt hoe meer dingen je zelf mag doen. Zo zijn er de Welpen (7 – 11 jaar), Scouts (11 – 15 jaar) en de Sherros (15 – 18 jaar). Hierna kom je bij de stam (18+) en hopen we dat je ook leiding komt geven in een leidingteam.

Door de opbouw van verantwoordelijkheden door alle speltakken heen worden kinderen zelfstandiger en leren ze verantwoordelijkheid te nemen.