Scouts

Opkomsttijd: Zaterdag van 13:00 tot 16:00
Contact: scoutsleiding@scoutingdeveste.nl

Wat doen de scouts?

Na onze jongste leeftijdsgroep, de welpen, komen de scouts. Elke week komen ze samen voor de opkomst. En doen eigenlijk elke week wat anders. Vuur maken, pionieren (bouwen met hout en touw) of een speurtocht lopen. De scouts gaan al steeds meer zelf doen. De meesten hebben bij de welpen al veel geleerd en bij de scouts doen we er nog een schepje bovenop.

Samenwerken en leiding geven

De scouts zijn ingedeeld in patrouilles. Groepen van scouts met een goede mengeling tussen jonge en oudere scouts. Binnen de patrouille is er een patrouille leider. Vaak is dat een oudere scout die dan de leiding neemt binnen de patrouille. Hierdoor kunnen de patrouilles heel veel zelf maken en regelen.

Kampen

Ongeveer twee á 3 keer per jaar gaan de scouts op kamp. 1 of 2 kleine kampjes op eigen terrein of juist op een ander kampeerterrein. Het hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp (ZOKA). De scouts gaan dan een week op kamp op een kampeerterrein in Nederland. De scouts bouwen op dat kampeerterrein met hun patrouille zelf hun kampement op. En koken deze week ook zelf op houtvuur.