Scouting verkoopactie tbv radiomarathon

Vredeslicht naar Hasselt gehaald

welpen knutselenOp zaterdag 20 december houdt Scouting de Veste bij haar gebouw Het Bastion aan de Sikkel een verkoopactie tbv de radiomarathon Zwartewaterland Helpt. De radiomarathon staat dit jaar in het teken van Sichting de Opkikker. De welpen (7-11 jaar) hebben afgelopen weken prachtige waxinelichthouders geknutseld en zelf kaarsen gemaakt. Deze kunstwerken worden aanstaande zaterdag tussen 10:00 en 15:00 uur verkocht vanuit de kraam bij Scoutinggebouw Het Bastion aan de Sikkel. Iedereen is van harte welekom om een mooi decemberlichtje te kopen! Ook de andere speltakken van Scouting de Veste zetten zich in voor stichting de Opkikker. Zo organiseren de scouts (11-15 jaar) een kerstdiner voor hun ouders. De opbrengst hiervan gaat ook naar de stichting Opkikker.

Tevens kan vanaf 13:00 uur iedereen die dit wil het Vredeslicht komen halen bij Scouting de Veste. Al meer dan 25 jaar wordt jaarlijks in Bethlehem het Vredeslicht ontstoken, waarna kinderen en jongeren uit allerlei landen het verspreiden over de hele wereld. Hierdoor vormen zij een keten van licht als teken van vrede en vriendschap. Een aantal leden van Scouting de Veste haalt zaterdag per trein het Vredeslicht vanuit Utrecht naar Zwartewaterland om verder te verspreiden.