Voorpagina

Scouting De Veste bij Euibattle en Kindermiddag Euifeest

Scouting De Veste maakt tijdens het Euifeest in Hasselt deel uit van de programma onderdelen Euibattle en Kindermiddag. Desgevraagd ondersteunen ze de Oranjevereniging met een zeskamponderdeel en leren ze de kinderen daarnaast een vlot bouwen op de Buitengracht.

Deelname aaLJU logo Vierkant hout CMYK Social Median beide programmaonderdelen sluit goed aan bij de spelvisie van Scouting. Daarin staan onder andere het buitenleven, je grenzen verleggen, creativiteit (fantasie en oplossingen) teamwork en betrokkenheid bij de maatschappij centraal. Het antwoord was dan ook een volmondig ‘ja’ toen de Oranjevereniging het verzoek indiende. Voorzitter Jan Regeling: ‘Het Euifeest is een feest van alle Hasselters en wij werken graag mee om het weer tot een succes te maken’.

Gedurende de dag zijn naast tal van andere vrijwilligers, ook zes Scoutingleiders, oudere Scoutingleden en de Reddingsbrigade uit Zwolle aanwezig. Zij zullen de kinderen bij een aantal onderdelen instructies en aanwijzingen geven en begeleiden in hun spel. Daarnaast is het hun taak ook om de veiligheid van kinderen in het oog te houden.

Het succes van de Kampioenschap Stormbaanlopen was een aanleiding van de Oranjevereniging om Scouting De Veste te benaderen. De kracht van Scouting is het afbouwend leiderschap en de kunst van organiseren. Jeugdleden leren dit al vroeg en ontwikkelen het gedurende de jaren steeds verder. Het is dan ook niet voor niets dat Scoutingroepen regelmatig worden benaderd voor maatschappelijke activiteiten en evenementen.