Voorpagina

Regiodag Scouts in Hasselt

regiodag1Hasselt - Afgelopen zaterdag kwamen zo’n 150 scouts uit de regio Overijsselse Vechtstreek naar Hasselt voor hun Regiodag. Groepen uit onder andere Ommen, Dalfsen, Zwolle en Kampen kwamen met hun scouts een dag op bezoek bij Scouting de Veste in Hasselt. Startpunt van de dag was Het Bastion, het gebouw van Scouting de Veste.

De Hasselter groep had voor de scouts uit de regio een leuke tocht in en om Hasselt uitgezet. Onderweg kwamen de scouts diverse opdrachten in het thema Water tegen. Zo waren er een aantal touwbruggen over de Binnen- en buitengracht gebouwd en kon er in de Dedemsvaart op een vlot gevaren worden. Bij gemaal Streukelerzijl was een lunchpost ingericht en konden de deelnemers op krachten komen met een broodje knakworst. Het thema Water werd door sommige scouts, waarschijnlijk door het stralende weer, erg letterlijk opgevat. Een aantal deelnemers haalde bij 1 van de opdrachten een nat pak. Gelukkig was de organisatie hierop voorbereid, elke deelnemer had een pakket met droge kleding ingeleverd. Deze droogpakketten werden door vrijwilligers van Scouting de Veste rondgebracht. De Regiodag werd om 16:00 uur gezamenlijk afgesloten met de vlaggenceremonie bij het Bastion. Zowel de deelnemers als alle vrijwilligers keken terug op een geslaagde dag.

Fotomateriaal van alle activiteiten verschijnt op de Facebookpagina van Scouting de Veste: www.facebook.com/scoutingdeveste

regiodag2