Overvliegen bij Scouting de Veste

overvliegen

Het nieuwe scoutingseizoen is weer begonnen bij Scouting de Veste. Eén van de activiteiten aan het begin van elk seizoen is het overvliegen. Overvliegen houdt in dat jeugdleden op een uitdagende manier naar de volgende leeftijdsgroep gaan. Bij het water achter de Gaffel was een hangbrug gebouwd, waar 5 welpen over moesten om bij hun nieuwe groep, de scouts, te komen. Later in de middag gingen aan de Zwartsluizerdijk 3 scouts over naar de sherro’s. Via een zeephelling gleden zij naar hun nieuwe groep.

Vanaf woensdag 30 september doet Scouting de Veste mee aan de Boni Jeugdsponsoractie. Klanten van Boni Supermarkten krijgen muntjes die in de spaarpot van deelnemende verenigingen worden gedoneerd. Scouting de Veste spaart voor nieuw spelmateriaal voor de jeugd en voor materiaal wat elk jaar gebruikt kan worden bij de organisatie van de Avondvierdaagse. We kunnen uw spaarhulp goed gebruiken!

Zaterdag 3 oktober komen er zo’n 200 scouts vanuit de regio Overijsselse Vechtstreek naar Hasselt voor hun jaarlijkse regiodag. De regiodag is bedoeld voor scouts uit de regio om elkaar te ontmoeten en gezamenlijk een leuke, actieve dag te hebben. Op diverse plaatsen in en om Hasselt kunt u groepen scouts bezig zien met opdrachten.

Fotomateriaal van alle activiteiten verschijnt op de Facebookpagina van Scouting de Veste: www.facebook.com/scoutingdeveste