2e Editie Open Kampioenschap Stormbaanlopen op Koningsdag

Stormbaanloop een succesScouting De Veste organiseert op Koningsdag 2014 weer de Open Kampioenschap Stormbaanlopen in Hasselt. Een evenement voor kinderen uit groep 4 t/m 8, gericht op behendigheid, avontuurlijkheid, uitdaging en plezier. De stormbaanactiviteit maakt deel uit van het programma van de Oranjevereniging.

Scouting De Veste draagt graag een steentje bij aan deze eerste Koningsdag en daagt de kinderen van de groepen 4 tot 8 uit om mee toen en er samen een onvergetelijke dag van te maken.

Het Kampioenschap is gratis en start om 12.00 uur aan het Burg. Royerplein in Hasselt. Leden van de Scoutingroep zullen de kinderen begeleiden. Op deze ludieke wijze wil Scouting De Veste de jeugd uit gemeente Zwartewaterland kennis laten maken met Scoutingactiviteiten zoals sporten, postenspelen, renspelen en teamspelen, maar ook met het overleven in de natuur, zoals survival en vuurtje stoken. Naast de stormbaan komt een kampvuur voor het bakken van eigen broodjes.

Kinderen die graag mee willen doen kunnen zich op 26 april a.s. tegen 12.00 uur melden aan het Burg. Royerplein in Hasselt. Daar zullen zij door Scoutingleden naar leeftijd in groepen worden verdeeld, om na het startschot de baan op te gaan. Degene die met de snelste tijd finisht en de bel weet te luiden heeft gewonnen. Alle deelnemers krijgen daarnaast een kleine attentie als aandenken mee.

Meer informatie over deze activiteit is te vinden op www.scoutingdeveste.nl en de site van de Oranjevereniging.