Officiële opening nieuwe gebouw Scouting De Veste Hasselt

Scouting De Veste opent zaterdag 6 september a.s. officieel de deuren van haar nieuwe gebouw aan de Sikkel 1a in Hasselt. De spectaculaire openingshandeling zal om 10.30 uur worden verricht door wethouder Jeugdbeleid en Jeugdzorg Arie Speksnijder. Belangstellenden kunnen daarna tot 14.30 uur het gebouw en terrein bezichtigen.

Vijf maanden lang hebben leden, vrijwilligers, ouders en andere betrokkenen alles op alles gezet om van noodunits van een voormalige school een prettig, creatief en praktisch verenigingsgebouw te maken. Voorzitter Jan Regeling: "Zonder hun inzet hadden we het nooit gered! Ze zeggen dat de maatschappij steeds individualistischer wordt, maar dat heb ik hier niet gemerkt. Dit heeft onze club een enorme boost gegeven”.

Het nieuwe gebouw van de Scouting is van alle gemakken voorzien. Zo beschikt het over een centrale entree en drie grote lokalen voor de opkomst van de verschillende ledengroepen.Ook is er een ruime keuken aanwezig en een douchegelegenheid voor kampen die op eigen terrein plaatsvinden. De entree, douche, toiletunits en lokalen zijn daarnaast uitstekend toegankelijk voor minder validen.

Op zaterdag 6 september kunnen belangstellenden vanaf 10.15 uur terecht op de Sikkel 1a in Hasselt. Na de officiële openingshandeling door Wethouder Speksnijder geven leden en vrijwilligers rondleidingen door het gebouw en over het terrein, zodat iedereen het resultaat met eigen ogen kan bekijken. Speciaal voor kinderen is er een leuk spelaanbod, met natuurlijk een kabelbaan. Want kennis maken met uitdaging en avontuur mag op deze dag natuurlijk niet ontbreken!