Eerste editie Open Kampioenschap Stormbaanlopen een succes!

DStormbaanloop een succese eerste editie van de Open Kampioenschap Stormbaanlopen op Koninginnedag was een succes! Het kampioenschap werd georganiseerd door Scouting De Veste en trok ruim dertig kinderen. Allemaal deden zij enthousiast hun best om als snelste deelnemer de finishbel te luiden. De winnaars ontvingen na afloop een medaille.

De deelnemers werden naar leeftijd in categorieën verdeeld. Na het startschot probeerden zij zo snel mogelijk over de diverse onderdelen van de baan te klimmen. Aan het einde van het parcours stond een finishbel. Degene die in zijn categorie met de snelste tijd de bel wist te luiden, won een medaille. De activiteit leverde drie trotse winnaars op: Adrian van Dijk, Terence Westenenk en Stefan Admiraal

Vrijwilligers van Scouting De Veste creëerden een baan die uitdagend genoeg moest zijn voor kinderen van groep drie tot en met acht. Zo bestond de stormbaan onder andere uit de onderdelen pigs in space, een evenwichtsbalk, een apenbaan en een zeephelling met een bodyboard. Alles op borsthoogte bevestigd en bij ieder onderdeel een begeleidende Scout voor de veiligheid van de kinderen.

Door omstanders werd enthousiast gereageerd op deze activiteit. Ook voor de vrijwilligers van Scouting De Veste bleek de activiteit voor herhaling vatbaar. Als het aan hen ligt, komt de 2e editie van de Open Kampioenschappen Stormbaanlopen op het programma van Koningsdag 2014.