Scouting De Veste zet zich in voor de Radiomarathon  - Stichting Maud voor Leven

Op 19, 20 en 21 december 2013 vindt de 7e editie van de Radiomarathon in de Gemeente Zwartewaterland plaats. Dit jaar zetten zij zich in voor Stichting Maud voor Leven. Scouting De Veste voelt zich verbonden met dit doel en heeft toegezegd gedurende deze periode met de hele groep een bijdrage te leveren.

Zij doen dit door middel van twee activiteiten. Zo koken de Scouts op vrijdagavond 20 december een Kerstdiner voor hun ouders, die op hun beurt een donatie doen voor de Stichting Maud voor Leven.
De Welpen halen zaterdag 21 december het vredeslicht in Utrecht op. Vooraf maken zij allerlei kaarsenhoudertjes, die ze - wanneer het vredeslicht in Hasselt is aangekomen -  zullen verkopen op de Markt in Hasselt. “De gedachte is dat al die vlammetjes samen een vuurtoren vormen, die ons in het donker de weg wijst naar vrede”, aldus Welpenleidster Francis Nijenhuis. De opbrengst van beide activiteiten zal worden aangeboden aan de Stichting Radiomarathon.

De Stichting Maud voor Leven steunt gezinnen waarvan een kind neuroblastoom/kinderkanker heeft. Zij helpen ouders op weg, zodat die hun aandacht aan het zieke kind en hun (jonge) gezin kunnen geven. De stichting doet dit door het verlenen van praktische, mentale en financiële ondersteuning.

De radiomarathon is een initiatief van Petrit Sterenberg, Rene de Jonge en Daniell Middelveld, in samenwerking met ZwartewaterFM. Ieder jaar organiseren zij met een groep vrijwilligers een radiomarathon om zo veel mogelijk geld op te halen voor een goed doel. In totaal hebben de zes edities ruim 69.000 euro opgebracht voor de stichtingen Doe Een Wens, KIKA en Sam, Ronald McDonald huis Zwolle en de Stichting Mont Ventoux