Voorpagina

Nieuw gebouw van Scouting De Veste arriveert donderdag a.s.

Nieuw gebouw SDVDonderdag 27 maart a.s. is het dan eindelijk zover voor Scouting De Veste; zij krijgt haar nieuwe gebouw aan de Sikkel 1a in Hasselt. Leverancier Klein Units uit Staphorst zal deze plaatsen en wind- en waterdicht afwerken. Het oude gebouw werd onlangs afgebroken en afgevoerd, omdat deze niet meer aan de huidige veiligheidseisen voldeed.

Om 7.30 uur gaan de werkzaamheden van start. Een kraan van fa. Dick ten Klooster uit Hasselt zal de units op de geprepareerde ondergrond plaatsen. Leden van de Scoutinggroep treden op als verkeersregelaars en zullen het verkeer op en rond de Sikkel in goede banen leiden. De overige werkzaamheden, zoals aansluiten van leidingen en plaatsen van het systeemplafond, zullen door eigen leden in de komende maanden zelf worden uitgevoerd.

Scouting De Veste hoopt het nieuwe pand in de maand september feestelijk in gebruik te kunnen nemen. Een Open Dag zal tevens worden meegenomen in het feestprogramma. Meer informatie zal hierover te zijner tijd worden gepubliceerd.

Inwoners van Gemeente Zwartewaterland die nieuwsgierig zijn naar de werkzaamheden donderdag a.s. kunnen gerust een kijkje komen nemen! Zij die Scouting een warm hart toe dragen, zijn uiteraard ook van harte welkom om in de komende maanden helpende handen te bieden. Hiervoor kan contact worden opgenomen met voorzitter Jan Regeling via de website: www.scoutingdeveste.nl